- 19 Jun 2012
- Новини
- 14191 Reads
- 0 Comments
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВОК ЗА ОБСЯГ ТА ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ ПРАЦІВНИКАМ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я, ЩО НАДАЮТЬ ПЕРВИННУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ТА Є УЧАСНИКАМИ ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ З РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
Наказ від 26.04.2012 р. № 313
На виконання п. 28.8 Указу Президента України від 12.03.2012 р. № 187 «Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 — 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» наказую:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я, що додаються.
2. Департаменту фінансово-ресурсного забезпечення (Левицький О.) забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Толстанова О.
Віце-прем’єр-міністр України —
Міністр Р. Богатирьова
Затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26.04.2012 р. № 313
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВОК ЗА ОБСЯГ ТА ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ ПРАЦІВНИКАМ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я, ЩО НАДАЮТЬ ПЕРВИННУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ТА Є УЧАСНИКАМИ ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ З РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
I. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я, розроблені з метою роз’яснення застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2012 р. № 209 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я» (далі — Порядок).
1.2. Методичні рекомендації призначені для використання працівниками закладів охорони здоров’я, що надають первинну та вторинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я, під час нарахування надбавок за обсяг та якість виконаної роботи лікарям загальної практики — сімейним лікарям, лікарям-педіатрам дільничним, лікарям-терапевтам дільничним, сестрам медичним загальної практики — сімейної медицини, сестрам медичним дільничним, фельдшерам.
ІI. Порядок встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи
2.1. Надбавки за обсяг та якість виконаної роботи (далі — надбавки) встановлюються лікарям загальної практики — сімейним лікарям, лікарям-педіатрам дільничним, лікарям-терапевтам дільничним, сестрам медичним загальної практики — сімейної медицини, сестрам медичним дільничним, фельдшерам.
Надбавки керівникам з числа лікарів та фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою структурних підрозділів (завідувачам) встановлюються за умови виконання ними роботи за спеціальністю у межах робочого часу за основною посадою за умови відображення такої роботи у посадовій інструкції, відповідних медичних документах та штатному розписі закладу охорони здоров’я.
2.2. Інші заохочувальні виплати медичним працівникам зберігаються у межах існуючих умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я, що визначаються згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», іншими актами Кабінету Міністрів України, а також прийнятими на їх виконання нормативно-правовими актами з питань оплати праці.
2.3. Проведення роботи з визначення розміру надбавок здійснюється постійно діючою тарифікаційною комісією закладу охорони здоров’я, яка створюється за наказом його керівника у складі: заступника керівника з економічних питань (спеціаліста-економіста), головного бухгалтера, працівника, який займається питаннями кадрів, спеціаліста інформаційно-аналітичного кабінету, голови профспілкового комітету та інших осіб, які можуть залучатися керівником для визначення показників, відповідно до яких встановлюються надбавки. Тарифікаційну комісію очолює керівник закладу. Цим наказом затверджуються обов’язки та відповідальність членів тарифікаційної комісії щодо надання ними достовірної інформації.
2.4. Розміри надбавок медичного працівника змінюються одночасно з підвищенням посадового окладу з урахуванням результатів роботи за період, що передує такому підвищенню (підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду).
Зміни щодо фактичної чисельності прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), в т. ч. за віко-статевим фактором не враховуються. Пунктом 5 Порядку визначено, що фактична чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), в т. ч. за віко-статевим фактором визначається станом на 1 січня поточного року.
2.5. Абсолютний розмір надбавок зазначається у тарифікаційному списку працівників, для чого останній доповнюється розділом «Надбавки за обсяг та якість виконаної роботи» (додаток 1).
2.6. Надбавки встановлюються до посадового окладу з урахуванням підвищень (12 графа тарифікаційного списку), без урахування інших доплат та надбавок. Надбавки встановлюються незалежно одна від одної з урахуванням результатів роботи та показників, відповідно до яких встановлюється та чи інша надбавка.
2.8. Визначення розміру надбавок проводиться у всіх випадках окремо за основною посадою і при роботі за сумісництвом.
2.9. Надбавки виплачуються щомісяця за основним місцем роботи та за сумісництвом за наявності відповідних показників.
2.10. Конкретний перелік посад працівників, яким встановлюються надбавки, затверджується керівником закладу за погодженням з профспілковим комітетом залежно від функціональних обов’язків та обсягу і якості роботи.
2.11. Примірний алгоритм роботи щодо збору даних для визначення коефіцієнтів показників, відповідно до яких встановлюються надбавки, передбачає декілька етапів:
— підготовчий — затвердження наказом керівника закладу складу тарифікаційної комісії, обов’язків та відповідальності її членів, інших організаційно-розпорядчих документів по організації роботи щодо запровадження надбавок;
— організація роботи по збору та обробці вихідних даних;
— збір та оцінка отриманих показників.
2.12. Керівникам закладів, іншим працівникам адміністративно-господарського персоналу, посади яких не ввійшли до переліку посад, затверджених у Порядку, чинні Умови оплати праці дозволяють встановлювати надбавки за високі досягнення у праці, виконання особливо важливої роботи, складність, напруженість у роботі стимулюючого характеру у розмірі до 50 % та надавати премії залежно від внеску в загальні результати роботи закладу, яка граничними розмірами не обмежується.
ІІІ. Порядок визначення надбавки за обсяг виконаної роботи
3.1. Надбавка за обсяг виконаної роботи встановлюється за умови виконання завдань лікарем, фахівцем з базовою вищою та неповною вищою освітою, визначених посадовою інструкцією.
3.2. Визначення розміру надбавки за обсяг здійснюється згідно з формулою, затвердженою у п. 2 Порядку.
Приклад:
3.2.1. Розрахунок надбавки за обсяг для лікаря загальної практики — сімейного лікаря вищої категорії, який обслуговує у сільській місцевості 3100 чоловік.
1. Визначається норматив на оплату праці (формула п. 3 Порядку):
де ПОл — це посадовий оклад, визначений за 14-м тарифним розрядом ЄТС (станом на 01.04.2012 р. складає 1921 грн.);
НН — норма навантаження на лікаря загальної практики — сімейного лікаря у сільській місцевості (1200 осіб).
2. Визначається надбавка за обсяг (формула п. 2 Порядку), грн.:
де ПН — фактична чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), тобто у нашому прикладі 3100 осіб;
НН — норма навантаження медичного працівника у сільській місцевості (1200 осіб);
Чпн - нн — різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) та нормою навантаження, якщо така чисельність не перевищує подвійної норми навантаження, тобто 2400, оскільки 3100 перевищує подвійну норму;
Пл — норматив на оплату праці з урахуванням фактичної чисельності прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) (1,6);
чпн - (нн х 2) — різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення за місцем проживання (перебування) та подвійною нормою навантаження, якщо така чисельність перевищує подвійну норму навантаження, але не більш як у 2 рази, тобто 3000;
чпн - (нн х 2,5) — різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) та чисельністю такого населення, що перевищує норму навантаження у 2,5 раза і більше, у нашому прикладі 3100.
3.3. Коригування надбавки за обсяг виконаної роботи на основі коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) за формулою, визначеною п. 5 Порядку:
де СНол/ф — скоригована надбавка за обсяг виконаної роботи медичного працівника з урахуванням коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування));
Нол/ф — надбавка за обсяг виконаної роботи медичного працівника;
Ч0-1 — чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 0 до 1 року включно;
Ч1-14 — чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 1 до 14 років включно;
Чч14-49 —
чисельність чоловіків віком від 14 до
49 років включно серед прикріпленого
населення (за місцем проживання (перебування));
Чж14-49 — чисельність жінок віком від 14 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування));
Ч49 —
чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком
понад
49 років;
Чн — фактична чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) станом на 1 січня поточного року.
3.4. Розмір надбавок для фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою розраховується аналогічним чином.
ІV. Порядок визначення надбавки за якість виконаної роботи
4.1. Основні облікові документи при визначенні підвищувальних коефіцієнтів.
4.1.1. Рівень охоплення відповідного прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) скринінговими дослідженнями на виявлення раку молочної залози, шийки матки.
Основні документи |
Додаткові документи |
1. Анкета на виявлення групи ризику щодо раку молочної залози |
Карта обліку диспансеризації за формою № 131/о (дані мамографічних досліджень, цитологічних досліджень мазків), затвердженою наказом МОЗ України від 27.12.99 р. № 302 |
2. Висновок про результати мамографічного дослідження. |
|
3. Цитологічне дослідження №… за формою № 203/о,
затвердженою наказом МОЗ України від 04.01.2001 р. № 1. |
4.1.2. Рівень охоплення відповідного прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) профілактичними щепленнями.
Основні документи |
Карта профілактичних щеплень за формою № 063/о |
4.1.3. Рівень охоплення відповідного прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) флюорографічним обстеженням.
Основні документи |
Додаткові документи |
Карта профілактичних флюорографічних досліджень — форма № 052/о, затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 р. № 302 |
Карта обліку диспансеризації — форма № 131/о, затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 р. № 302 |
4.1.4. Кількість направлень прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до лікарів, які надають вторинну медичну допомогу в амбулаторних умовах, визначається за даними консультативного висновку спеціаліста (форма № 028/о, затверджена наказом МОЗ від 27.12.99 р. № 302, вклеюється до медичної карти амбулаторного хворого за формою № 025/о). Результати обліковуються у новому обліковому документі — Журналі обліку консультативних висновків, який ведеться реєстратором по кожному лікарю первинної ланки.
4.1.5. Рівень госпіталізації прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) визначається на основі даних виписки із медичної карти стаціонарного хворого (форма № 027/о) (вклеюється до медичної карти амбулаторного хворого (форма № 025/о), затвердженої наказом МОЗ України від 27.12.99 р. № 302). Результати обліковуються у новому обліковому документі — Журналі обліку виписок із медичної карти стаціонарного хворого, який ведеться реєстратором по кожному лікарю первинної ланки.
4.2. Основні облікові документи при визначенні понижувальних коефіцієнтів.
4.2.1. Наявність випадків уперше діагностованих лікарями, які надають вторинну медичну допомогу, візуальних форм онкологічних захворювань у III — IV клінічній стадії серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) визначається за даними форми № 090/о «Повідомлення про хворого з уперше в житті встановленим діагнозом рак або іншого злоякісного новоутворення» (наказ МОЗ від 22.01.96 р. № 10) при обов’язковому інформуванні закладу охорони здоров’я, який надає первинну медичну допомогу. Протокол складається у 3 примірниках: один залишається в медичній карті стаціонарного (амбулаторного) хворого, другий пересилається в онкодиспансер за місцем проживання хворого, третій пересилається в заклад охорони здоров’я первинної ланки за місцем проживання хворого (дані з пункту 15).
Результати обліковуються у новому обліковому документі — Журналі реєстрації обліку Протоколів про виявлення у хворого занедбаної форми злоякісного новоутворення, який ведеться реєстратором по кожному лікарю первинної ланки.
4.2.2. Наявність випадків уперше виявленого лікарями, які надають вторинну медичну допомогу, туберкульозу в занедбаній стадії (фіброзно-кавернозний туберкульоз) серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) визначається на основі повідомлення про хворого з уперше в житті встановленим діагнозом активного туберкульозу або його рецидиву (форма № 089/о, затверджена наказом МОЗ України та Держкомстату України від 25.03.2002 р. № 112/139).
Збір показників для підвищувальних коефіцієнтів здійснюється станом на 20-те число за попередній місяць спеціалістами інформаційно-аналітичного кабінету закладу по кожному лікарю, який надає первинну медичну допомогу із зазначенням П. І. Б. середнього медичного персоналу, який залучений до обслуговування прикріпленого населення.
Лікар закладу до 20-го числа кожного місяця надає до інформаційно-аналітичного кабінету закладу інформацію про наступні показники:
Показник |
Розрахунок |
Кількість прикріпленого населення, всього |
Кількість населення відповідно до списку прикріплення |
У тому числі: |
Х |
Кількість дітей у віці до 1 року серед прикріпленого населення |
Серед прикріпленого населення кількість дітей віком |
Кількість дітей у віці до 1 року серед прикріпленого населення, яким протягом звітного місяця необхідно зробити щеплення проти дифтерії, гепатиту В та краснухи |
Серед прикріпленого населення кількість дітей віком до 1 року, яким протягом звітного місяця необхідно зробити щеплення проти дифтерії, гепатиту В та краснухи |
Кількість жінок у віці 15 — 49 років |
Серед прикріпленого населення кількість жінок |
Кількість чоловіків у віці 15 — 49 років |
Серед прикріпленого населення кількість чоловіків |
Кількість населення у віці понад 49 років |
Серед прикріпленого населення кількість осіб |
Кількість жінок віком від 18 років |
Серед прикріпленого населення кількість жінок |
Кількість жінок віком від 45 років |
Серед прикріпленого населення кількість жінок |
Кількість населення, що підлягає обов’язковому флюорографічному обстеженню |
Серед прикріпленого населення кількість осіб, які підлягають обов’язковому флюорографічному обстеженню |
Кількість населення, що перебуває на диспансерному обліку з приводу захворювання на туберкульоз |
Серед прикріпленого населення кількість осіб, |
Кількість населення, що перебуває на диспансерному обліку з приводу онкологічних захворювань |
Серед прикріпленого населення кількість осіб, |
Кількість жінок у віці понад 18 років, охоплених скринінговими обстеженнями раку шийки матки, протягом місяця |
Кількість жінок у віці понад 18 років, яким було проведено скринінгове обстеження щодо раку шийки матки, протягом місяця |
Кількість жінок у віці понад 45 років, охоплених скринінговими обстеженнями з приводу раку молочної залози, протягом місяця |
Кількість жінок у віці понад 45 років, яким було проведено скринінгові обстеження з приводу раку молочної залози, протягом місяця |
Кількість осіб, охоплених флюорографічним обстеженням, протягом місяця |
Кількість осіб, яким було проведено флюорографічне обстеження, протягом місяця |
Кількість населення, охопленого імунізацією, відповідно до календаря щеплень, протягом місяця |
Кількість населення, якому проведено щеплення проти дифтерії, гепатиту B, краснухи відповідно до календаря щеплень, протягом місяця |
Кількість консультативних висновків спеціаліста за формою № 028/о |
За кількістю консультативних висновків спеціаліста протягом звітного періоду |
Кількість виписок із медичної карти стаціонарного хворого за формою № 027/о |
За кількістю виписок на госпіталізацію протягом звітного періоду |
Інформаційно-аналітичний кабінет здійснює збір показників для підвищувальних і понижувальних коефіцієнтів щомісячно, не пізніше 15-го числа кожного наступного за звітним місяця шляхом отримання інформації від організаційно-методичних відділів (кабінетів) обласних (міських) онкологічних диспансерів, обласних (міських) протитуберкульозних диспансерів, закладів охорони здоров’я, які надають вторинну медичну допомогу.
Після проведення збору та оцінки отриманих даних спеціалістами інформаційно-аналітичного кабінету проводиться узагальнення даних щодо виконання показників якості лікарями і середнім медичним персоналом, після чого вони передаються до постійно діючої тарифікаційної комісії закладу охорони здоров’я.
Підходи до розрахунку показників наведено в додатку 2.
Директор Департаменту
фінансово-ресурсного забезпечення
О. Левицький
Див. додаток 1 на наступній стор.