АгроСофт ::: автоматизація бухгалтерського обліку
Navigation
Sign In
Enter Email or Username

Password



Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.
Forum Threads
Latest Articles
Інформація
Наші контакти

Контакти

Директор
тел. (0432) 46-63-49


Фінансовий відділ
тел. (0432) 57-31-12


Відділ обслуговування
тел./факс (0432) 46-17-40
тел. (0432) 46-63-49  
  (097) 099-66-85
  (063) 288-54-49
  (066) 513-24-38

e-mail: servise@agrosoft.com.ua

Регіональний представник

ФОП Лебеда Володимир Петрович
тел. (0432) 57-31-12

e-mail: agrosoft@ukr.net
свідоцтво платника ЄП
витяг для платника ЄП
свідоцтво ЄДР

Регіональний представник

ФОП Шило Сергій Володимирович
тел. (044) 383-18-72
 моб. (097) 579-27-93,
        (066) 764-33-07,
        (063) 906-41-88,
       ----------------
        (050) 988-63-85,
        (063) 804-98-29,
       (096) 401-53-93

e-mail: agrosoft@email.ua
свідоцтво платника ЄП
свідоцтво ЄДР
витяг з ЄДР *

АгроСофт рекомендує
View Thread
 Print Thread
Обговорення АС-Зарплата
metodist
Пропонуємо вільне обговорення будь-яких питань стосовно використання програми АС-Зарплата.
 
metodist
Очікуйте незабаром нову функцію - автоматичне формування звітності до соцфондів ...
 
metodist
Відсьогодні розпочинається тестування програми на базі оновлених бібліотек. Нагадаємо, що в користуванні поки що перебувають версії на базі бібліотек RunTime8. Відповідно, усі наступні версії будуть випускатися на RunTime9. Якщо на робочому місці поряд з АС-Зарплата встановлено АС-Фінплан, АС-Харчування або УМка (не дуже старих версій), то проблем з оновленням не буде жодних. Якщо ж встановлено лише АС-Зарплата, потрібно буде встановити відповідний пакет бібліотек RunTime9. Його можна взяти з будь-якого інсталяційного диску програм АгроСофт або завантажити з цього сайту.
 
metodist
На наступний рік заплановано модернізацію програми в бік розширення функціональності. В зв'язку з цим, просимо усіх бажаючих залишати в даному розділі Форуму власні побажання щодо розвитку проекту "АС-Зарплата". Тобто, хочемо почути, що ж реальні користувачі дійсно хочуть бачити або змінити у програмі. Frown
Чекаємо на пропозиції! Aha
 
metodist
До уваги усіх користувачів: на даний час зафіксовано помилку формування документів з вибіркою "пенсіонери". Заявку про виправлення прийнято на опрацювання і незабаром вийде нова версія програми АС-Зарплата з виправленням цієї ситуації.
В зв'язку з цим просимо поки не використовувати вказаний фільтр. Він не працює в жодному документі, тому не потрібно зайвий раз перевіряти Smile Просто зачекайте нової версії.
 
metodist
До уваги Tublikarnya та інших користувачів АС-Зарплата, кого турбують повідомлення програми про підозрілі розрахунки

Нагадуємо, що програма містить модуль автоматичної діагностики даних, що видає свої результати у протоколи. Модуль складається з двох частин і, відповідно, може показувати два протоколи: помилок та зауважень.
Логіка діагностики полягає у перевірці даних перед закриттям розрахункового місяця. В ідеалі перед переходом на наступний місяць не повинно бути жодних повідомлень після діагностики. Але допускається наявність зауважень. "Зауважувальні" повідомлення лише звертають увагу користувача на приведення даних до рекомендованих значень. Тобто, причини цих зауважень не порушують цілісність та коректність даних розрахунку заробітної плати. А ось закривати місяць із помилками не можна, оскільки це на 90% призведе до порушення цілісності розрахунку. Простіше кажучи, архів минулого періоду з помилками не буде відповідати друкованим формам, сальдо тощо поточного періоду.
А тепер до суті питання. Повідомлення програми про підозрілі розрахунки є ЗАУВАЖЕННЯМ. А сенс цього зауваження у тому, щоб попередити користувача про нарахування/утримання розрахункового листка, що розповсюджуються на період більший 3 попередніх/наступних місяців порівняно з поточним. У вказаних межах, дійсно, допускаються коригування заробітної плати за минулий період або нарахування відпусток/лікарняних за майбутній період. Якщо ж знаходяться значення, що виходять за межі (+-)3 місяців - це сигнал до перевірки. Адже зазвичай така ситуація виникає лише в результаті механічної помилки користувача, коли випадково виставляється надто далекий період часу.
Таким чином, користувач, теоретично, може взагалі не звертати уваги на зауваження. Але ми рекомендуємо все-таки перевіряти усі повідомлення діагностики. Це набагато зменшує шанси отримання помилок методологічного характеру.
Цього року склалась досить унікальна ситуація, коли Держбюджет прийнято майже в середині року, причому він впливає на ключові значення для розрахунку заробітної плати, починаючи з 01.01.2010р. Ось і виходить, що поточний розрахунок заробітної плати міститиме масові перерахунки, що належатимуть періоду більшому 3 минулих місяців. І діагностика чесно попереджатиме користувача про це об'ємним протоколом зауважень про підозрілі розрахунки. Це може й дещо неприємно психологічно, але доведеться змиритися.
Діагностику даних можна запускати вручну і вона автоматично безумовно запускається перед самим переходом на наступний місяць. Та є додаткове налаштування програми, яке вмикає автоматичний запуск діагностики перед формуванням будь-яких звітно-довідкових форм. Ця функція допомагає уникнути ситуації друку документів на фактично помилкових даних, якщо перед цим не було запущено перевірку даних вручну. Оскільки такі документи (наприклад, оборотна відомість, свод по видах оплат, форма 5 тощо) формуються лише на завершальному етапі розрахунку заробітної плати, то незручностей не повинно бути. Але, якщо, з якихось причин, доводиться багато разів підряд формувати сводні форми і постійні зауваження дратують, можна й вимкнути автоперевірку перед друком. Та, в такому разі, на користувача лягає більша відповідальність за коректність тих самих документів, оскільки можна пропустити важливі зауваженя чи навіть помилки, які виявляться лише перед фактичним закриттям місяця, коли вже може бути пізно їх виправляти (здійснено виплату заробітної плати).
Висновки:
1) зрозумійте ситуацію із зауваженнями у поточному місяці правильно, перевіривши перед закриттям періоду, чи усі вони "нормальні";
2) якщо дратують зауваження перед друком сводів, спробуйте потерпіти і все-таки слідкувати за повідомленнями, щоб не пропустити хоча б помилок;
3) якщо сили волі не вистачає, можете вимкнути діагностику перед друком, але виявіть максимальну увагу при остаточному формуванні сводів для складання звітів, виплати заробітної плати тощо.

Edited by metodist on 21-05-2010 18:53
 
metodist
Сьогодні стало відомо, що Пенсійний фонд України готує зміни до порядку формування свого щомісячного звіту. Офіційних документів ще немає, але вже є проект та навіть свіже оновлення ПЗ "Бест-звіт плюс" 8.89.
У проекті документу про внесення змін йдеться про те, що існуючий Порядок формування звіту не передбачає механізму коригування сум заробітку (доходу) застрахованих осіб за попередні періоди. Тому, для відображення сум донарахування заробітної плати найманим працівникам за січень-квітень 2010 року, пов’язані з прийняттям Закону, проектом постанови правління передбачається використовувати код типу нарахувань 9 (9 – суми донарахувань заробітку (доходу) за січень-квітень 2010 року, пов’язані з прийняттям Закону України «Про Державний бюджет на 2010 рік») в таблиці 7 додатка 4 до Порядку.
Суми донарахувань заробітку (доходу) за січень-квітень 2010 вносяться окремо до поля відповідного місяця .
Даний код типу нарахувань дозволяє вносити за період січень-квітень 2010 року як додатні, так і від’ємні значення. Суми страхових внесків із заробітку (доходу) до реквізиту 14 таблиці 7 додатка 4 до Порядку для коду типу нарахувань 9 не вносяться.
На даний час приймання звітів призупинено і всі очікують офіційного підтвердження. Безперечно, мета майбутніх змін - справедлива, оскільки покликана хоч якось врегулювати проблему коректного зарахування працівникам страхового стажу. Але бухгалтерам, які ще не встигли відпочити після титанічної праці із перерахунків заробітної плати з початку року, доведеться знову братися до роботи, щоб відобразити ці перерахунки у звіті за новими правилами.
Щойно ситуація проясниться остаточно, будуть внесені зміни в АС-Зарплата. А поки потрібно чекати новин.
Повний текст проекту та приклади заповнення таблиць 6 і 7 міститься у прикріпленому файлі.
 
metodist
Після численних звернень користувачів та марних намагань отримати офіційне підтвердження було вирішено внести зміни до АС-Зарплата для можливості експорту в АРМ-ЗС перерахунків за січень-квітень 2010р. Оновлення можна знайти у відповідному розділі завантажень на нашому сайті, або через автоматичну систему оновлень АС-Зарплата.
Зміни грунтуються на інформації, представленій у листі №9396/05-01 від 02.06.2010р. і реалізовані без офіційної підстави в умовах, що дані зміни не порушують існуючих алгоритмів, а додають нові можливості.
Підкреслюємо, що даний документ є внутрішнім і адресованим лише начальникам ГУПФУ. Тобто, сам лист описує пропоновані зміни, але, фактично, у "Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам ПФУ" змін не вносить. А саме згаданий Порядок регламентує форму та зміст звіту і, формально, подання всупереч йому - заборонено.
Більш того, виявлено, що останнє оновлення ПЗ Бест-звіт 8.89 хоча й дозволяє працювати із кодом 9 у таблиці 7, але містить друкований бланк цієї таблиці звіту, у якому відсутня інформація про даний код. До того ж, при заповненні реального звіту виникають закономірні "непорозуміння", коли таблиця 6 містить від'ємні або рівні 0 значення (оскільки підсумок перерахунку може й не бути додатнім чи може належати працівнику, який не мав заробітку у звітному місяці). Деякий досвід подання попередніх звітів дозволяє остерігатися того, що звіт із такими значеннями не приймуть.
Схоже, ПФУ в черговий раз ставить завдання без чіткого розуміння як його реалізації, так і всіх наслідків ситуації...
 
metodist
В зв'язку з численними зверненнями користувачів стосовно неможливості коригування кількості днів у таблиці 7 щомісячного звіту по єдиному внеску, пропонуємо пояснення ситуації і варіанти усунення проблеми.
Отже, чому так? Насправді, помилки у програмі АС-Зарплата як такої немає. Проблема полягає у зміні форматів самих таблиць звіту. А саме, опис таблиці для відображення працівників із спецстажем раніше містив інформацію про норму такого стажу (поле NORMZ). У свій час це поле зникло і тепер для експорту таблиці 7 непотрібне. З боку АС-Зарплата технологія експорту передбачає наявність серед складових бази даних шаблонного файлу, по якому і формується результуюча таблиця. Тобто, такий файл має містити усі необхідні поля. Коли зміна формату потребує нових полів, вони дописуються у вже існуючий файл шаблону. В даному випадку теж проблем з достатністю інформації немає, адже, як видно, дані нормально імпортуються в АРМ-ЗС. Конфлікт виникає тому, що зараз по старому шаблону АС-Зарплата експортує також зайве поле NORMZ. І хоча воно містить значення 0, а в екранній формі таблиці 7 в АРМ-ЗС відповідного поля немає, реально структура даних АРМ-ЗС все ще має таке поле, що дає логічну можливість запису до нього. Конфлікт виникає через цікаву інтерпретацію в АРМ-ЗС значення 0, яке приймається за значуще, замість визначення факту відсутності інформації. Таким чином, експорт/імпорт відбуваються правильно, а неможливість коригування викликана внутрішнім контролем АРМ-ЗС, що враховує значення 0 у невидимому полі норми спецстажу. Адже особливість цього контролю, що він спрацьовує лише при ручній роботі з таблицями (в той час, як при імпорті із зовнішнього файлу dbf дані записуються як є). Такий от курйоз накладання кількох недоробок різних розробників програмного забезпечення: по-перше, обидві програми ніби й змінили видимі елементи структури своїх баз даних, але залишили усі старі елементи, а по-друге, АРМ-ЗС має недосконалий механізм контролю вхідних даних і особливий погляд на інтерпретацію нульового значення цифрового поля.

Методи обходу проблеми:
1) Очевидно, що найбільш правильним є коректне встановлення періоду застосування спецстажу до посади у відповідному довіднику. В такому разі програма просто автоматично порахує кількість днів і нічого коригувати в АРМ-ЗС не потрібно.
2) Якщо вирішувати силами АРМ-ЗС.
Імпортувати дані в АРМ-ЗС як звичайно, а далі провести внутрішній експорт/імпорт. Тобто, експортувати таблицю 7 у файл dbf з самого АРМ-ЗС, а потім вже з нього імпортувати дані повторно (попередньо видаливши первинні результати імпорту з файлу сформованого АС-Зарплата). Суть цих дій у тому, що АРМ-ЗС, імпортуючи файл E04T07D, записує його вже без зайвого поля NORMZ. Недолік методу у деякій заплутаності та необхідності повторення кожного місяця.
3) Якщо вирішувати силами АС-Зарплата.
Видалити (при вимкненій програмі) з переліку файлів бази даних старий шаблон E04T07D і провести повторний експорт даних в АРМ-ЗС. Суть цього у тому, що при запуску програми буде створено новий шаблон вже без зайвого поля NORMZ. Перевага даного методу у більшій зрозумілості і одноразовому виконанні.

Зрозуміло, що рекомендується перший метод, як чисто користувацький і коректний з точки зору підготовки даних для експорту. Але оптимальним рішенням є все-таки комбінація першого та третього. Тобто, користувач в будь-якому випадку має правильно підготувати довідник, але й оновлення шаблону файлу E04T07D.dbf буде не зайвим для попередження можливих конфліктів у майбутньому.
 
myzvin1
Доброго дня. Хотіла б поцікавитися: якщо стоїть АС-Зарплата версії 3.8.27, то можна на неї накидати версію 3.8.87 Smile???
ВДМШ
 
metodist
Доброго дня.
Дякуємо за питання. Вибачте за деяку затримку. На жаль, дуже рідко користувачі наших програм спілкуються на сайті, тому й період перевірки буває збільшено...

До питання. Звичайно, можете оновлювати. Ми взагалі рекомендуємо завжди слідкувати за новинами і працювати з останньою версією програми.
У Вашому випадку є лиш один нюанс. Версія 3.8.27 не була публічною, а знаходиться між 3.8.0 і 3.8.60. Таку тестову версію Ви могли отримати в індивідуальному порядку для термінового усунення певної проблеми того часу. Наступною була 3.8.67, у якій було виявлено помилку з автоматичним оновленням.

Отже, ставити версію 3.8.87 можете спокійно. Спробуйте спочатку звичайне автоматичне оновлення (Спеціальні функції - Оновлення програми). Якщо функція не спрацює, можете завантажити файл оновлення вручну тут: http://agrosoft.com.ua/downloads.php?...&file_id=6 , або звернутися до відділу обслуговування, де Вам з радістю допоможуть.

Сподіваємось, що звернення не останнє і Ви продовжите використовувати наш ресурс. Нагадуємо, що тут можна не лише задавати питання до компанії АгроСофт, але й спілкуватися з колегами з інших установ та обговорювати і навіть створювати будь-які теми, що не стосуються програмного забезпечення.
 
metodist
На сьогодні сформувалося дискусійне питання щодо порядку утримання нового збору - військового, що з 03.08.2014 р. вступив у дію згідно із Законом № 1621-VII від 31.07.2014 р.
Точкою дискусії є дата початку дії Закону. Оскільки він не має зворотньої дії, то всі нарахування, здійснені ДО 03.08.2014 р. не обкладаються цим збором, в т. ч. навіть за умови виплати ПІСЛЯ 03.08.2014 р.
З вищевказаним фактом погоджуються всі, але деякі консультанти та бухгалтери, чомусь, роблять зовсім різні висновки.
Ситуація 1

В зв'язку з цим, будь-яка заробітна плата за серпень 2014 р. має підлягати різним правилам утримання. Тобто, що військовий збір має утриматися пропорційно з місячного заробітку лише за час після 03.08.2014 р.

Це є некоректним рішенням. Адже у випадку утримання із місячної заробітної плати неможливо встановити факт її нарахування за окремий день. В Україні, переважно, поширена практика розрахунку заробітної плати за підсумованим робочим часом. Тобто, працівник має встановлений місячний оклад, що нараховується за встановлену місячну норму часу. Кінцевий розрахунок відбувається після завершення робочого місяця. Можна зауважити, щ в бюджетних закладах існує практика передчасного розрахунку ще до завершення місяця (в зв'язку з особливостями планування витрат), але, в будь-якому випадку, розрахунок вважається місячним і відбувається у другій половині місяця. Отже, ні про яку зарплату за один/два/три дні не може бути мови. Формально, днем нарахування можна вважати день виплати, якщо він припадає на цей самий місяць, або останній день місяця, якщо виплата відбувається у наступному.
Зовсім інша справа, якщо розглядати нарахування, факт розрахунку яких можна впевнено визначити до 03.08.2014 р. Наприклад, розрахунок звільненого працівника, розрахунок і виплата відпустки, розрахунок і виплата лікарняного тощо.
Тому: військовий збір із звичайної місячної заробітної плати утримується у повному обсязі.
Ситуація 2

В зв'язку з цим, усі нарахування до 03.08.2014 р., які стосуються майбутнього періоду, наприклад, відпустки мають обкладатися збором з частини, що припадає на період після 03.08.2014 р., аналогічно до порядку помісячного утримання ПДФО.

Це теж некоректне рішення. Військовий збір хоч і регламентується нормами ПКУ, але не тотожний до ПДФО. До нього не застосовуються прогресивні шкали, ПСП чи інші подібні межі. 1,5% утримується із нарахованої фактично суми. Оскільки відпустка, нарахована у минулому місяці або поточному, але до 03.08.2014 р., належить до періоду, коли військовий збір не діяв - уся її сума не підлягає новому утриманню. В тому числі, навіть якщо виплата таких сум відбувається після 03.08.2014 р. вона не обкладається військовим збором.
Тому: військовий збір із сум відпустки майбутнього періоду, нарахованих до 03.08.2014 р. не утримується взагалі.

Ситуація 3

В зв'язку з цим, усі нарахування, які стосуються минулого періоду до 03.08.2014 р., але нараховані після цієї дати, не підлягають військовому збору.

Відповідь аналогічна до Ситуації 2. Військовий збір утримується із нарахованої фактично суми. Якщо після 03.08.2014 р. здійснено будь-які перерахунки за минулий період (уточнення робочого часу, виправлення помилок), ці суми належать до періоду, коли новий збір уже діє, а отже підлягають його утриманню.
Тому: військовий збір із сум перерахунків за минулий період до 03.08.2014 р. утримується у повному обсязі.
 
Zelenuy_gau
Доброго дня.
Маю запитання по 4 версії програми. Чи можна в ній так же, як і в 3 версії роздрукувати „Розрахунковий листок” на всіх працівників одночасно, а не відкривати кожного працівника окремо?
 
TopManager

Quote

Zelenuy_gau надіслано:

Доброго дня.
Маю запитання по 4 версії програми. Чи можна в ній так же, як і в 3 версії роздрукувати „Розрахунковий листок” на всіх працівників одночасно, а не відкривати кожного працівника окремо?


Доброго дня!
В "АС-Зарплата" версії 4 передбачений механізм проведення операцій одночасно з певною кількістю записів. Для цього потрібно виділити потрібні рядки, при цьому вони "підсвічуються" жовтим кольором. Таке виділення проводиться за допомогою кнопки Insert. Для виділення всіх рядків у таблиці передбачена комбінація кнопок Ctrl+A.
Отже, для друку розрахункових листків для всіх працівників одночасно потрібно виділити їх описаним вище способом та вибрати друк бажаної форми розрахунків.
 
metodist
Zelenuy_gau Звісно, можна! Smile
Для цього потрібно використати виділення. Тобто, роздруковуються ті розрахункові листки, які видлілені. Стандартно, виділений один рядок (той, на якому стоїте перед друком). Але є можливість вибрати більше. Це можна робити двома способами з допомогою клавіатури:
а) клавішею [Insert] - виділяється 1 запис на одне натиснення;
б) сполученням клавіш [Ctrl] + [A] (клавіша з літерою А в латинській розкладці, незалежно від вибраної мови) - виділяються всі записи на екрані.

Виділені таким чином записи позначаються жовтим кольором.
Наприклад, якщо потрібно роздрукувати всі листки по установі, знімаєте відмітку з фільтру підрозділу, натискаєте [Ctrl] + [A] і друкуєте як звичайно. Або, якщо потрібні листки для одного підрозділу, то вибираєте його і теж тиснете [Ctrl] + [A] та друкуєте. А якщо треба не всі, але кілька одночасно, то стаєте на кожного потрібного працівника і натискаєте [Insert], а потім друкуєте.
 
metodist
В останні дні минулого року ми отримали цілу низку оновлень законодавства. Якщо зміни щодо застосування ПДФО у контексті розрахунку звичайної заробітної плати мінімальні - зміщення порогу 17% до 20%, то нові правила застосування єдиного внеску викликають більше запитань ніж відповідей.

Зокрема, Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці" № 77-VIII від 28 грудня 2014 року містить такі цікаві вирази:

Quote

Стаття 24. Розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності
1. Допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам залежно від страхового стажу в таких розмірах:
1) 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж до трьох років;
2) 60 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж від трьох до п'яти років;
3) 70 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж від п'яти до восьми років;
4) 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, які мають страховий стаж понад вісім років;
5) 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) - застрахованим особам, віднесеним до 1 - 4 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; одному з батьків або особі, що їх замінює та доглядає хвору дитину віком до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи; ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; особам, віднесеним до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України "Про жертви нацистських переслідувань"; донорам, які мають право на пільгу, передбачену статтею 10 Закону України "Про донорство крові та її компонентів".


З першого погляду, зрозуміло, що здійснюється просте розширення градації розмірів оплати лікарняних листків. Але є момент, що змушує замислитись про широту дії нових норм на всю суму таких нарахувань. Адже, закон описує компенсацію від Фонду соціального страхування і не зачіпає норм оплати перших 5 днів хвороби.
Тому, перше риторичне запитання: нові розміри допомоги по тимчасовій непрацездатності застосовуються до загальної суми за лікарняним листком чи лише до сум за рахунок ФСС?

Quote

5) у статті 8:
частину п'яту доповнити абзацами такого змісту:
"У разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставки єдиного внеску, встановлені цією частиною, застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру без застосування коефіцієнта бази нарахування";


Тут, фактично, йдеться про примусове обмеження на мінімальний розмір сплати єдиного внеску. Тобто, скільки б працівник не отримав заробітної плати, розмір його внеску не може бути меншим за мінімальний. А мінімальний внесок визначається відповідно до мінімальної заробітної плати. Причому, під внеском розуміється не лише його утримання, а й нарахування. У підсумку маємо, що в будь-яких випадках при нарахуванні доходів менше мінімальної заробітної плати, необхідно утримати та нарахувати ЄВ на 1218 грн.
Таке твердження дуже спірне і неоднозначне, тому викликає цілий ряд риторичних запитань:
- наскільки справедлива взагалі така норма?
- чи правомірне її застосування для працівників, що працюють не на повну ставку?
- чи правомірне її застосування до сум лікарняних, враховуючи можливість компенсації у розмірі від 50%?
- як діяти у випадку перехідних розрахунків? (одного місяця нараховано відпустку, а в наступному заробіток менше мінімального)
- як діяти у випадку відсутності заробітку? (наприклад, відпустка без збереження заробітку)
- як діяти у випадку звільнення працівника на початку місяця?
- як розраховувати внески при одночасному нарахуванні сум, що підлягають різним розмірам ставок ЄВ? (в одному місяці суми заробітної плати і тимчасової непрацездатності окремо/разом менше мнімальної заробтної плати)

Quote

4) у частині першій статті 7:
у пункті 1:
абзац перший після слова "нарахованої" доповнити словами "кожній застрахованій особі";


А ця коротенька фраза (хоч і повторюється для різних категорій платників) викликає непорозуміння щодо реалізації порядку НАРАХУВАННЯ єдиного внеску. Адже всі звикли, що утримання соціальних внесків проводиться з кожного окремого працівника, а нарахування розраховується із загального місячного фонду заробітної плати. Тепер же, враховуючи ще й новинку щодо контролю за мнімальним страховим внеском, ситуація, схоже, має змінитися.
Таким чином, маємо ще одне риторичне запитання: невже тепер нарахування єдиного внеску потрібно проводити персонально для кожного працівника за аналогією з утриманням?

І, наостанок, є технічне, але не менш риторичне, запитання щодо звітності з єдиного внеску, порядок формування якої, очевидно, має бути приведений у відповідність до нового Закону.

Можливо, у нетрях законодавчих змін зачаїлися ще якісь непорозуміння, час покаже. А всі описані вище запитання вже маємо і будемо сподіватися, що вони швидко перейдуть з категорії риторичних у вирішені.
 
metodist
Вебінар "Податки і бухгалтерський облік", тема про зміни щодо заробітної плати (з 1 год. 37 хв.):

Твердження ведучої нічим не обгрунтовані, не всі питання згадані, але можна ознайомитись з наведеними у попередньому повідомленні питаннями, так би мовити "наочно".
 
metodist
З'явилось більш предметне відео про нововведення щодо єдиного внеску у 2015 році від Державної фіскальної служби України:

Зі сказаного можна винести такі підсумки:
1) нарахування ЄВ таки має бути перенесене на рівень фізичної особи, замість місячного ФЗП за установою;
2) ЄВ набирає ознак ПДФО (у частині контролю за ПСП та відсотковою ставкою) щодо помісячного контролю утримання (в даному випадку сума ЄВ хоч і називається нарахуванням, фактично є утриманням з роботодавця);
3) обмеження за мінімальним внеском діє для повністю відпрацьованого місяця;
4) при застосуванні обмеження за мінімальним внеском має враховуватися лише ставка нарахування відповідно до класу професійного ризику;
5) зміни у звітності чекати доведеться невизначений час (складено проект, але ми пам'ятаємо про подібний проект змін до звіту 1ДФ щодо відображення військового збору, який чекаємо вже пів року), а ПФУ попереджено про врахування тимчасової невідповідності звітних та реальних нарахувань.

Що залишилось за кадром:
1) не описана ситуація, якщо у місяці є лише лікарняний - невже також застосовувати загальну ставку?
2) не до кінця ситуація з перехідними відпустками - після розподілу сум за місяцями, в якому порядку контролювати обмеження внеску?
3) не згадано ситуації із перерахунками заробітної плати за минулий період - чи вони також мають контролюватися помісячно?
4) не розглянуто варіант зменшення заробітної плати за минулий період перерахунками будь-якого типу - чи існує механізм повернення/взаємозарахування надміру сплачених внесків в зв'язку із застосування обмеження?
5) втрачено логіку у питанні щодо відпустки без збереження заробітної плати - якщо зачеплено частину місяця, то обмеження за мінімальним внеском діє, а якщо відсутній заробіток за весь місяць, то чомусь ні?
6) не враховано роботу бюджетних установ, де відсутнє питання тіньового обліку та є затверджені річні кошториси - наскільки доцільно застосовувати обмеження для бюджетних працівників, які чесно відпрацьовують неповну ставку і де взяти на це кошти?

А головне, що ДФСУ ніяк не регламентує свої консультації. Для такого складного алгоритму обліку єдиного внеску мають бути чіткі методичні інструкції, затверджені нормативно. На даний час маємо лише таку собі розповідь у вільному стилі. Навіть її публікація на сайті ДФСУ не надасть юридичної сили цим словам. Адже, бухгалтер фактично не має нормативного обгрунтування результатів нарахування ЄВ за новими правилами і не зможе відстояти свою точку зору у разі конфлікту з контролюючими органами.

Очевидно, умов повноцінної реалізації змін у автоматизації розрахунку заробітної плати, зокрема в нашому програмному забезпеченні "АС-Зарплата", недостатньо. Тому, ми продовжуємо слідкувати за консультаціями і очікувати хоч натяку на юридичне врегулювання оновленої методики нарахування єдиного внеску. Нагадуємо, що питання нарахування ЄВ ніяк не обмежує роботу з "АС-Зарплата", оскільки обмеження за мінімальним внеском не масове (навіть теоретично, застосовується далеко не до всіх працівників), а коригування місячної суми нарахованого ЄВ можливе в ручному режимі.
 
metodist
Відгук прем'єр-міністра про нові правила обліку єдиного внеску:

Quote

Запропонована в парламентській коаліціі модель реформування єдиного соціального внеску не функціонує. «Уряд готовий переглянути цей закон», - підкреслив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на розширеному засіданні Кабінету Міністрів України в середу, 11 лютого.

Арсеній Яценюк нагадав, що Уряд України пішов на пропозицію парламентської коаліції щодо реформування єдиного соціального внеску, яка була внесена під час ухвалення у Верховній Раді пакету податкових та бюджетних реформ: «Це була вимога парламентської коаліції - проголосувати в тій формі за зменшення ставок єдиного соціального внеску і запровадження формули, яка начебто повинна була стимулювати до легалізації зарплат».

«З'ясувалося, що, на превеликий жаль, наші партнери з Парламенту запропонували модель, яка не функціонує», - підкреслив він.

Прем’єр-міністр наголосив, що Уряд готовий переглянути цей закон: «Він буде поданий в рамках загального пакету законів по програмі реформ».

«Як з'ясовується, швидкі експерименти, які пропонуються, не завжди ефективні. Тому просив би Парламент до відповідальної роботи щодо підготовки актів законодавства, які не просто мають політичне навантаження, а й економічний ефект». – підкреслив він.

«Я хотів, щоб кожен ніс свою частину відповідальності», - додав Глава Уряду.

 
metodist
Видавництво "Фактор" провело черговий безкоштовний вебінар на тему "Зарплатна реформа-2015". Обговорювалися питання єдиного внеску (доплата до мінімального, застосування понижуючих коефіцієнтів), військового збору, оплати лікарняних листів, обмеження максимального нарахування заробітної плати, нові умови прийому на роботу.




Загалом, послухати цікаво, але доволі передбачувано. Всі, викладені нами вище, риторичні запитання залишаються без відповіді. Єдина надія на анонсовану швидку презентацію змін щодо звітності з єдиного внеску. Із запропонованого способу автоматизованого обліку можна буде краще зрозуміти логіку законодавців.
 
Jump to Forum