Єдина
країна


 




21/09/2017 08:14   
 
Навігація
Вхід
Ім`я

Пароль

Пам`ятати мене


Ви ще не зареєстровані?

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ

або увійти через
чи інший сервіс...

Забули свій пароль?
ВІДНОВИТИ
Теми форуму
Нові теми
Про одного кота... (...
Історія версій
Історія версій
Обговорення АС-Зарплата
Історія версій
Обговорювані
Теми відсутні
Статті
Останні
Популярні
Коментарі
Інформація відсутня
Автор теми: metodist
Номер теми: 1
Загальна інформація
У цій темі 32 повідомлень і її переглядали 17779 разів.  Також є приєднані файли.
Перегляд теми
 роздрукувати тему
Обговорення АС-Зарплата
myzvin1
Для звіту 1ДФ оновлення уже є???
ВДМШ
 
metodist
Готується. Якщо інших технічних проблем не виявиться, плануємо оновлення на наступний тиждень.
На подання звіту є 40 днів, так що проблем із затримкою не має бути. Але, якщо є потреба терміново здавати, то можна скористатися поточним файлом, що формує програма. Його потрібно експортувати у спеціалізоване зовнішнє програмне забезпечення, призначене для формування звітності, зокрема за формою 1ДФ. Наприклад, оновлений звіт сьогодні можна знайти в програмі OPZ (http://opz.org.ua). Таким чином, імпортовані дані дають 1 частину звіту по ПДФО, а дані по військовому збору загальною сумою легко додати вручну. Звісно, що надрукувати і зберегти електронний файл також потрібно з тієї програми.
 
metodist
Безкоштовний вебінар від видавництва Фактор "ПДВ та доходи фізосіб: останні зміни".
Розглядалися питання виправлення помилок в податкових накладних, заповнення декларацій ПДВ, а також коротко описано цьогорічні зміни в ПДФО, єдиному внеску і військовому зборі та коротко деякі особливості звітності з єдиного внеску.
Питання обліку утримань з доходів фізичних осіб починаються з 1 год. 18 хв.


YouTube Video


Власне, нічого нового стосовно розрахунку заробітної плати не сказано, але інформація може бути корисною для нагадування.
 
metodist
Безкоштовний вебінар від видавництва Фактор "Гарячі ПДВ, РРО, ПДФО, ЄВ-новини":
- ПДВ по-новому;
- з РРО і без;
- звітність з ЄВ із нюансами;
- мобілізаційні новинки;
- "справедливий" ПДФО: межа для 20 %;
- новини про військовий збір;
YouTube Video
 
metodist
Зарплата і не тільки: ЄСВ, військовий збір, мобілізовані працівники на підприємстві, актуальні питання лікарняних і декретних.
Перша доповідь святкового бухгалтерського онлайн-марафону з «Дебетом-Кредитом», який відбувся 14.07.2015 р.

МОБІЛІЗОВАНІ ПРАЦІВНИКИ НА ПІДПРИЄМСТВІ

- збереження робочого місця і середнього заробітку;
- компенсація середнього заробітку підприємству з бюджету;
- оподаткування середнього заробітку, відображення його в обліку та звітності (форма 1ДФ і звіт з ЄСВ) – в залежності від того, чи буде такий середній заробіток компенсуватись з бюджету.

ЛІКАРНЯНІ І ДЕКРЕТНІ ВИПЛАТИ

- порядок оформлення і нарахування виплат за рахунок ФСС з ТВП;
- розмір виплат в залежності від страхового стажу працівника;
- оплата лікарняних листів за основним місцем роботи та за сумісництвом.

ЄСВ ТА ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР

- мінімальний страховий платіж для працедавця;
- застосування понижуючого коефіцієнту до ставок ЄСВ;
- відображення мінімального страхового платежу і понижуючого коефіцієнту у новому звіті з ЄСВ;
- порядок утримання військового збору і відображення його в формі 1 ДФ.

Слайди, що використовуються Ви можете передивитись і завантажити за посиланням:
http://marathon.d...Bykova.pdf
YouTube Video
 
metodist
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності розмісти на сайті відповіді на найбільш актуальні питання щодо застосування змін, внесених постановою КМУ від 26.06.2015 р. № 439 в Порядок № 1266.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2015 року № 439 „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1266” внесені наступні зміни, які сформовані питаннями-відповідями.

1. З якої дати застосовувати оновлений Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням?

Постанова КМУ від 26.06.2015 № 439 набрала чинності з дня офіційного опублікування - 4 липня 2015 року (газета „Урядовий кур’єр” № 119).

Тобто, якщо тимчасова непрацездатність наступила до 4.07.2015, розраховуємо середній заробіток за нормами попереднього Порядку № 1266, якщо з 4.07.2015 – за оновленими нормами.


2. Який порядок розрахунку допомог з 04.07.2015?

Сума страхових виплат застрахованій особі та оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця обчислюється шляхом множення середньоденного заробітку в розрахунку на календарний день на відсоток оплати залежно від страхового стажу (коли його застосовують) на кількість календарних днів, що підлягають оплаті.

Розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід, грошове забезпечення), є 12 календарних місяців, що передують місяцю настання страхового випадку. Саме за цей період братимемо суму зарплати та кількість календарних днів. Але із загальної кількості календарних днів слід виключити не відпрацьовані з поважних причин дні, а саме: - тимчасової непрацездатності;

- відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами;

- відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком;

- відпустки без збереження заробітної плати.

Місяці розрахункового періоду (з 1-го до 1-го числа), в яких застрахована особа не працювала з поважних причин, виключаються з розрахункового періоду, тобто не беруться не лише дні, але й усі виплати, нараховані в цьому місяці.

Коли застрахована особа перебувала в трудових відносинах менше 12 календарних місяців за останнім основним місцем роботи, розрахунковий період визначатимемо за фактично відпрацьовані календарні місяці (з 1-го до 1-го числа).

А коли менше, ніж календарний місяць, братимемо календарні дні за фактично відпрацьований час перед настанням страхового випадку.

Якщо в розрахунковому періоді перед настанням страхового випадку застрахована особа з поважних причин не мала заробітку, або страховий випадок настав у перший день роботи (для розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності) середня заробітна плата визначається, виходячи з тарифної ставки, або її частини, встановленої на день настання страхового випадку.

Якщо тарифна ставка не встановлюється, розрахунок проводиться виходячи з розміру мінімальної заробітної плати (або її частини), встановленого законом на день настання страхового випадку.


3. Як включаються разові виплати при розрахунку листків непрацездатності?

Усі нараховані зарплатні виплати, із яких було сплачено єдиний внесок, включаються в розрахунковий період.


4. Як розраховується листок непрацездатності, якщо застрахована особа має страховий стаж менше шести місяців?

Якщо протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування застрахована особа має страховий стаж менше шести місяців, середня заробітна плата визначається для розрахунку:

- допомоги по тимчасовій непрацездатності, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця – виходячи з нарахованої заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище за розмір мінімальної зарплати, встановлений законом у місяці настання страхового випадку;

- допомоги по вагітності та пологах – виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачуються страхові внески, але в розрахунку на місяць не вище двократного розміру мінімальної зарплати та не менше за розмір мінімальної зарплати, встановлений законом у місяці настання страхового випадку.


НАЙБІЛЬШ АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ


1. Який розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності залежно від страхового стажу?

Згідно статті 24 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам залежно від страхового стажу в таких розмірах:

- 50 відсотків середньої зарплати – застрахованим особам, які мають страховий стаж до трьох років;

- 60 відсотків середньої зарплати – застрахованим особам, які мають страховий стаж від трьох до п’яти років;

- 70 відсотків середньої зарплати – застрахованим особам, які мають страховий стаж від п’яти до восьми років;

- 100 відсотків середньої зарплати – застрахованим особам, які мають страховий стаж понад вісім років;

- 100 відсотків середньої зарплати – застрахованим особам, віднесеним до 1-4 категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; одному з батьків або особі, що їх замінює та доглядає хвору дитину віком до 14 років, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи; ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; особам, віднесеним до жертв нацистських переслідувань відповідно до Закону України „Про жертви нацистських переслідувань”; донорам, які мають право на пільгу, передбачену статтею 10 Закону України „Про донорство крові та її компонентів”


2. В якому розмірі надається допомога по вагітності та пологах?

Згідно статті 26 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) обчисленої у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, і не залежить від страхового стажу.


3. Чи є пільги при нарахуванні допомоги по тимчасовій непрацездатності дружинам військовослужбовців?

Згідно статті 24 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” дружинам військовослужбовців пільги не передбачені. Оплата листка непрацездатності проводиться на загальних підставах відповідно до страхового стажу жінки.


4. Як розрахувати допомогу жінці, яка продовжувала працювати після настання декретної відпустки (отримала листок непрацездатності)?

Допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної плати за період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами. Тому, якщо жінка продовжувала працювати в період такої відпустки та отримувала зарплату за ці дні, то допомога за відпрацьовані дні їй не нараховується. Оплачуються лише ті дні, коли вона фактично була у декреті, тобто не працювала.


5. Як визначити розрахунковий період, якщо працівник здав два листка непрацездатності поспіль?

Якщо на першому листку непрацездатності зроблено запис „Продовжує хворіти”, а на другому підкреслено „Продовження листка” і вказано номер першого лікарняного, то розрахунковий період для цих двох листків непрацездатності визначається один раз – за першим лікарняним листком. Якщо ж у першому лікарняному написано „Стати до роботи”, а в другому підкреслено „Первинний”, то це різні страхові випадки і розрахунковий період визначають окремо за кожним із них.


6. Чи включається до розрахункового періоду місяць, у якому працівник був прийнятий на роботу, якщо першим робочим днем такого місяця було 2-ге число (1-ше – вихідний)?

Ні, не включається, оскільки цей місяць не вважається повним календарним місяцем (з 1-го до 1-го числа). Тому, якщо навіть працівника прийнято у перший робочий день місяця, який припадає не на 1-ше число, такий місяць до розрахункового періоду не включається.


7. Як оплачуються листки непрацездатності переселенцям із Криму та зони АТО?

Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.12.2014 № 37 затверджено Порядок надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції. Для отримання матеріального забезпечення застрахована особа подає до міської, міжрайонної виконавчої дирекції документи, на підставі яких робочий орган Фонду призначає матеріальне забезпечення та виплачує його. Пакет необхідних документів для оформлення виплат направлений на адресу робочих органів листом від 26.03.2015 № 460-05.


8. Чому не надаються пільгові путівки для працюючих та дітей застрахованих осіб?

Із введенням в дію з 1 січня 2015 року Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 № 1105 в редакції Закону України від 28.12.2014 № 77 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації Фонду оплати праці», в зв’язку з економією коштів, поки не надаються дотації на оздоровлення дітей. Також практично ліквідоване санаторно-курортне лікування. Залишилася лише безкоштовна реабілітація хворих після перенесених інфарктів, інсультів, а також хворих після ортопедичних операцій та хворих з порушеннями обміну речовин. З початку року виділено лише 34 путівки до реабілітаційних відділень санаторіїв «Збруч», що в смт. Сатанів Городоцького району та «Хмільник» на Вінниччині. А в цілому на 2015 рік заплановано 78 путівок. Виключені із кошторису регіональної програми відновлення здоров’я застрахованих осіб та членів їх сімей витрати на часткове утримання санаторіїв-профілакторіїв та ДЮСШ.
 
metodist
Безкоштовний вебінар на тему «Оплата праці: нові правила та досвід професіоналів».


YouTube Video


У ньому розглядалися підвищення соцстандартів, повідомлення про прийняття на роботу, зниження ставок ЄВ, донарахування ЄВ, новий порядок розрахунку лікарняних, компенсація переміщеним особам тощо.
 
metodist
Видання "Бухгалтерія бюджет" нещодавно провело безкоштовний вебінар для бухгалтерів бюджетних установ "Індексація зарплати: розглядаємо нюанси".

YouTube Video

Може хтось винесе для себе щось корисне з цього видива, але наші враження можна описати словами однієї нав'язливої поп-пісеньки "Круто, но путано и непонятно". Ну, тобто, молодці, що взялися за таку тему і записали ролик у прямому ефірі, але ж якусь зрозумілу інформацію розгледіти там важко, не кажучи вже про "нюанси".
Звісно, це не закид щодо некомпетентності лектора (все ж - головний редактор). Тут радше справа у тому, що подібні вебінари видавництва влаштовують виключно заради рейтингу і вони мало орієнтовані на бажання реального роз'яснення. Ще добре, що безкоштовно. Зараз-бо розвелось стільки спритників, що пропонують пояснити "всі нюанси" будь-чого на семінарах "всього лиш" за кількасот гривень.
А до того ж ще й сама порушена тема настільки заплутана, що сьогодні НІХТО не здатний її пояснити. Навіть у прямих законодавчих нормах є корінні протиріччя. А скільки вже різних існує трактувань і консультацій, листів і рекомендацій, теоретичних викладок і практичних прикладів...
Тож, вкотре звертаємо увагу на безпідставність вимог щодо реалізації в "АС-Зарплата" цілковито автоматичної функції розрахунку індексації заробітної плати. Нагадуємо, що благо автоматизації приходить лиш туди, де все зрозуміло і без неї, але важко виконується фізично. Допоки алгоритм індексації не буде виписано так, що всі розумітимуть його однаково і порядок розрахунку стане єдиним, легко виконуваним "руками" - жоден програміст не зможе його універсально автоматизувати.
Ми розуміємо бажання користувачів перекласти вирішення нерозв'язуваної проблеми на плечі розробника програми, але від цього дива не станеться. Якщо бухгалтер не може сформулювати правило розрахунку, яке буде завжди працювати однотипно і на території всієї України, то жодна автоматизація не народиться. А якщо й з'явиться така, то це означатиме, що програма стала розумнішою бухгалтера і постане закономірне питання доцільності такої штатної одиниці (один раз на місяць натиснути кнопку "Порахувати зарплату" зможе хоч керівник, хоч прибиральник)...

Дивіться, шукайте іншу подібну інформацію і робіть логічні висновки, шановні.
 
metodist
Останнім часом ми отримали кілька однотипних запитань щодо застосування єдиного внеску до сум оплати за угодами ЦПХ. А саме, чи правомірне донарахування внеску до розміру обов'язкового мінімального?
Непорозуміння викликає той факт, що "раніше" оплата ЦПХ не підлягала правилу розрахунку доплати до мінімального внеску, а "тепер" стала.
Ми проаналізували зміст проблеми і спробуємо пояснити що й до чого.

По-перше, датування має чіткі рамки: відповідний алгоритм "АС-Зарплата" змінено наприкінці квітня 2016 року, тож зараз його нову поведінку можуть спостерігати ті користувачі, які отримали тестові версії програми, а решта отримають зміни з черговим офіційним оновленням (заплановано на найближчий час).
Забігаючи наперід, відзначимо, що нормативна межа - 01.01.2016 року. Тобто, фактичні зміни відбулись саме з цієї дати.

По-друге, підставою згаданих вище змін програми, власне, й стало коригування самого законодавства. А нового там було чимало і за головними питаннями скасування утримання єдиного внеску та запровадження нового уніфікованого розміру ставки менш вражаючі загубилися. Зокрема, це стосується і угод ЦПХ в масштабах нарахування за основним місцем роботи.
У минулому році п. 5 ст. 8 закону, яким передбачено нарахування ЄСВ на доходи у вигляді зарплати і винагороди ЦПХ, передбачав: «У разi якщо база нарахування єдиного внеску (крiм винагороди за цивiльно-правовими договорами) не перевищує розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який нараховується заробiтна плата (дохiд), сума єдиного внеску розраховується як добуток розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який нараховується заробiтна плата (дохiд), та ставки єдиного внеску, встановленої для вiдповiдної категорiї платника. При нарахуваннi заробiтної плати (доходiв) фiзичним особам з джерел не за основним мiсцем роботи ставки єдиного внеску, встановленi цiєю частиною, застосовуються до визначеної бази нарахування незалежно вiд її розмiру без застосування коефiцiєнта бази нарахування.»
З 01.01.2016 року вказаний вище пункт став виглядати так: «У разi якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд, сума єдиного внеску розраховується як добуток розмiру мiнiмальної заробiтної плати, встановленої законом на мiсяць, за який отримано дохiд (прибуток), та ставки єдиного внеску».
Як бачимо, виключення винагород за ЦПД зникло. Щойно хтось із користувачів "АС-Зарплата" виявив цю невідповідність і повідомив про неї нам, ми перевірили даний факт, ознайомились із рядом вже існуючих консультацій та внесли відповідні зміни до програми.

Вже у цьому році нормативи ще раз оновились і на сьогоднішній день керуємося чинним Наказом №449 від 20.04.2015 року зі змінами, в якому нова редакція Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування має такий перший абзац п.8 розділу ІІІ: «Для платників, визначених підпунктами 1 та 2 пункту 1 розділу ІІ цієї Інструкції, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та встановленої ставки єдиного внеску за умови перебування у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.»
Серед вказаного переліку платників легко знаходимо третій абзац підпункту 1 п.1 розділу ІІ: «фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту);»
Крім того, решта п.8 розділу ІІІ містить виключний перелік видів доходів, вимоги щодо донарахування єдиного внеску на які не застосовуються: «заробітної плати з джерела не за основним місцем роботи (базою нарахування єдиного внеску є отриманий дохід (прибуток) незалежно від його розміру); заробітної плати (доходу) працівника–інваліда, який працює на підприємстві, в установі або організації, де застосовується ставка 8,41 відсотка; заробітної плати (доходів) працівників всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, у яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працівників, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків суми витрат на оплату праці, де застосовується ставка 5,3 відсотка; заробітної плати (доходів) працівників підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків суми витрат на оплату праці, де застосовується ставка 5,5 відсотка; працівників, яким надано відпустки без збереження заробітної плати відповідно до пункту 18 частини першої статті 25 Закону України «Про відпустки».»

Отже, з усього вищевикладеного робимо висновок, що з 01.01.2016 року і по теперішній час до нарахувань за угодами ЦПХ застосовується загальне правило необхідності донарахування єдиного внеску, якщо сума таких нарахувань не перевищує розміру мінімальної заробітної плати.
Якщо маєте свою думку щодо цього питання, запрошуємо до обговорення.
 
metodist
10 лютого відбувся оглядовий вебінар видавництва Фактор з вивчення нового Плану бухгалтерських рахунків, що вступив у дію з 01.01.2017 року. Нічого особливого лектори не повідомляють, але, якщо хтось пропустив ці нормативні зміни або краще сприймає аудіо-візуальну інформацію, пропонуємо ознайомитись:


YouTube Video


Крім того, у кінці спеціалісти дають відповіді на деякі практичні запитання глядачів.
 
metodist
Консультація від ДФС: нарахування ЄСВ з мінімальної зарплати - узагальнююча таблиця
agrosoft.com.ua/images/news/ev_dfs.jpg
(натисніть для перегляду)
 
metodist
Деякий час активно поширюється інформація про так звані "зміни" у розрахунку лікарняних листів на основі листа ВД ФСС з ТВП № 5.2-28-65 від 17.01.2017 р. Публікації у бухгалтерських виданнях, на спеціалізованих мережевих ресурсах, вебінари/семінари дещо скептично, але підтримують викладену у листі позицію, оскільки вона "офіційна".

Компанія АгроСофт обґрунтовано вважає даний лист некоректним, тому на адресу Фонду надіслано відповідний запит, текст якого наведено нижче.

Згідно п.3 Порядку №1266 середньоденний заробіток обчислюється із заробітної плати, на яку нарахований єдиний внесок. За одним місцем роботи внутрішнього сумісника роботодавцем подається єдиний звіт за фізичною особою, без розподілу заробітної плати за різними посадами.

Комісія з соціального страхування роботодавця складає протокол засідання з рішенням про нарахування компенсації за фізичними особами, а не за посадовими призначеннями, тому розподілу рішень за основною посадою і внутрішнім сумісництвом не може бути в принципі.

Також, для отримання компенсації від ФСС роботодавець подає заяву-розрахунок, що теж не передбачає окремих розрахунків за посадовими призначеннями - за однією застрахованою особою за одним номером лікарняного листка вказується один рядок.

Хоча норми Порядку №1266 прямо не відрізняють поняття внутрішнього та зовнішнього сумісництв, зі слів п.30 "обчислення середньої заробітної плати здійснюється страхувальниками окремо за основним місцем роботи та за сумісництвом" очевидно, що мова йде про різних страхувальників, тобто про різних роботодавців, а отже про зовнішнє сумісництво.
Лише в такому випадку, для іншого роботодавця, виникає логічна і фактична необхідність наявності копії листка непрацездатності (для підстави розрахунку компенсації) та довідки про заробітну плату за основним місцем роботи (для контролю максимальної величини нарахування).
А теза, наведена у Листі, що "Норми Порядку не відрізняють окремо внутрішнє та зовнішнє сумісництво" суперечна і з неї не можна робити висновок, що внутрішнє сумісництво має рахуватись окремо. З того, що Порядком не розглядається питання різниці сумісництв, прямо не слідує, що до обох цих ситуацій має застосовуватись єдиний підхід у розрахунку компенсації. Якраз навпаки, Порядок спеціально окремо описує рішення для ситуації, коли хворіє працівник, який має різних роботодавців, тому фізично не може надати два оригінали лікарняного листка, а роботодавці не мають повної інформації про усі нарахування фізичної особи для коректного розрахунку середнього заробітку.
Крім того, п.30 Порядку явно вказує на односторонність надання довідки про заробітну плату - від роботи за сумісництвом на роботу основну. Ця умова, знову ж, необхідна для контролю за максимальним нарахуванням саме за фізичною особою, а не її місцем роботи. Інакше, якщо буквально дотримуватись позиції абсолютно однакового підходу до розподілу розрахунків сумісників, довідки доведеться надавати за кожною з посад! Хоча, вже й без цього вимога до роботодавця створювати копію лікарняного і надавати внутрішньому суміснику довідку про заробітну плату абсурдна. З формального боку просто дивно, бо роботодавець і так має всю інформацію про заробіток працівника, а також оригінал листка непрацездатності, а з практичного погляду такі дії взагалі безглузді.
Проти окремих розрахунків для внутрішнього сумісництва свідчить і виключна умова п.30 "коли на момент настання страхового випадку застрахована особа працює за сумісництвом". Вона сформульована саме так, тому що для іншого випадку немає потреби окремих розрахунків. Тож, позиція, викладена в Листі втрачає сенс, бо ніяк не враховує ситуацію, коли працівник на час початку хвороби має лише одну посаду, але за попередні 12 місяців мав роботу за сумісництвом. Адже, в такому разі, роботодавець змушений буде взагалі виключати нарахування за внутрішнім сумісництвом з розрахунку як неіснуючі (зокрема, оскільки за ними немає поточних трудових відносин і не буде надано довідку). Звісно, це буде суперечити законодавству. В той же час, наявне ігнорування нарахувань за зовнішнім сумісництвом цілком зрозуміле, бо компенсація надається за час перебування у трудових відносинах, тому й заробіток враховується лише за наявності цих відносин. Інакше, за Листом, постане питання необхідності розрахунку компенсації у роботодавця, що надавав зовнішнє сумісництво, навіть звільненому працівнику, якщо він захворіє протягом 12 місяців з дня звільнення. Очевидно, що це теж некоректно.

Більш того, у переважній більшості випадків, для внутрішнього сумісника результати окремих розрахунків та спільного будуть однакові. Якщо дотримуватись Листа, то єдиним виключенням може бути лише відокремлення розрахунків у випадку наявності у розрахунковому періоді різних періодів роботи за різними посадовими призначеннями. Хоча, навіть такий випадок нічого не доводить, а лиш демонструє можливість досягнення математичної різниці у спеціально заданих умовах, оскільки правових підстав поділу й у цьому разі немає.
Адже, нормативно, для розрахунку вибирається середньоденний заробіток працівника за 12 попередніх місяців роботи у страхувальника-роботодавця. Тобто, яку б роботу не виконував працівник, саме сума всіх його нарахувань поділена на дні перебування у трудових відносинах і є середньоденним заробітком цього працівника за вибраний період часу. А наявність у періоді вибірки як різних сум, так і різних періодів їх нарахування не може слугувати підставою окремих розрахунків. Відповідно, нарахування за внутрішнім сумісництвом, яке працівник мав менший період часу ніж за основною посадою, нічим не відрізняється від будь-яких його інших нарахувань, які могли бути періодичними (премії, доплати, надбавки тощо), а отже, такі нарахування мають бути включені у єдиний розрахунок середньоденного заробітку застрахованої особи за одним місцем роботи.

Ще одним аспектом проти окремих розрахунків для внутрішнього сумісництва є потенційне підгрунтя до зловживань. Зокрема, наприклад, за місяць перед отриманням допомоги по вагітності працівниця навмисно отримує посаду сумісництва, бажано зі значно більшим заробітком, лише з метою отримати більшу допомогу (нарахування за сумісництвом будуть ділитися на меншу кількість днів) . Здійснити такі дії (особливо за домовленістю з керівництвом) в одного роботодавця набагато легше, ніж знайти зовсім інше місце роботи.


Висновки:
Хворіє працівник у роботодавця, а не його посада.
Порядок не відрізняє окремо внутрішнє та зовнішнє сумісництво, бо це не його призначення, а ці поняття розмежовані іншими нормативами. Водночас, п.30 Порядку призначений для врегулювання практичної потреби розрахунку компенсації з тимчасової втрати працездатності фізичній особі, що одночасно працює у різних роботодавців.

Для надання компенсації з тимчасової втрати працездатності, розрахунок лікарняного листка фізичній особі, що має більше одного посадового призначення у одного роботодавця, недоцільно проводити з дотриманням усіх правил оформлення розрахунку за різними місцями роботи, а саме: створення копії листка непрацездатності, довідки про заробітну плату та окремого розрахунку сум компенсації.

Позиція листа № 5.2-28-65 від 17.01.2017 р. є поверховою, такою, що не відповідає Порядку та не враховує усіх нюансів різниці між внутрішнім і зовнішнім сумісництвом, яка насправді існує, незалежно від того, що сам Порядок їх не відрізняє. Лист необхідно відізвати, а натомість дати протилежне роз'яснення.
Можливо, для однозначного трактування п.30 Порядку варто скоригувати прямим вказанням, що він описує порядок дій для зовнішнього сумісництва, але й зараз його слід розуміти саме так.

Є пропозиція розглянути питання покращення контролю заробітку фізичної особи, оскільки на даний час немає вимог надавати за основним місцем роботи довідку про заробітну плату у всіх випадках наявності інших трудових відносин протягом 12 місяців, якщо на момент настання страхового випадку ці відносини вже припинились. Тому, або у Порядок потрібно додати таку вимогу, або (краще) дати роз'яснення з підтвердженням, що при розрахунку компенсації контроль заробітку за зовнішнім сумісництвом не здійснюється, якщо на момент розрахунку відповідні трудові відносини припинені, або завершити (початок покладено виключною виплатою лише коштами ФСС) реформу у системі надання компенсації з ТВП - організувати збір даних про доходи і розрахунок силами Фонду, а роботодавцям надавати лиш довідку про відсутність працівника в зв'язку з ТВП. Останнє було б найбільш правильним, оскільки роботодавці не є розпорядниками зібраних внесків, але чомусь мають додаткове навантаження з розрахунків компенсацій і проведення виплат. Водночас, і Фонд позбавиться процедури постійних перевірок роботодавців щодо коректності розрахунків.
 
Перейти у розділ:
Інформація
Google+ Twitter
Facebook
RSS
Наші контакти

Контакти

Директор
тел. (0432) 46-63-49


Фінансовий відділ
тел. (0432) 57-31-12


Відділ обслуговування
тел./факс (0432) 46-17-40
тел. (0432) 46-63-49  
  (097) 099-66-85
  (063) 288-54-49
  (066) 513-24-38

e-mail: servise@agrosoft.com.ua

Обслуговування комп'ютерної техніки/мереж
Ткачук Роман Федорович
моб. (097) 211-65-01
витяг з ЄДР
витяг для платника ЄП

Регіональний представник
(Вінницька область)


ФОП Лебеда Володимир Петрович
тел. (0432) 57-31-12

e-mail: agrosoft@ukr.net
свідоцтво платника ЄП
свідоцтво ЄДР

Регіональний представник
(Запорізька, Київська, Кіровоградська, Полтавська, Черкаська, Чернігівська обл.)


ФОП Шило Сергій Володимирович
тел. (044) 383-18-72
 моб. (097) 579-27-93,
        (066) 764-33-07,
        (063) 906-41-88,
       ----------------
        (050) 988-63-85,
        (063) 804-98-29,
       (096) 401-53-93

e-mail: agrosoft@email.ua
свідоцтво платника ЄП
свідоцтво ЄДР
витяг з ЄДР *

Агрософт рекомендує

Copyright © 1994-2017 "АгроСофт"


Яндекс.Метрика

  Завантажено за 0.13 сек.

3,356,992 відвідувачів  
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Aero7v2Theme by kot2007